Rundkörning med godståg över Drambo och Skultuna var tidigare möjlig via de gulmarkerade gren- och bryggsektionerna
Efter förlängningen av mötesspåren på Drambo Bruk fick inte övergångssektionerna plats utan hamnade mitt i dörrhålet.
En ny kortare grensektionoch en nyanpassad bryggsektion ska åter göra det möjligt att låta tågen köra rundbana igen.
.
Det är i det här hörnet bryggsektionen ska länka över mellan Drambo och Gubbagropen.
Just nu står det en tillfälligt uppställd sektion för att fylla ut utrymmet på bänken.
Till grensektionen har jag återanvänt tre av fyra gavelsidor som stomme till den bantade sektionen.
.
Bryggsektionen som ska fungera som bro över till Gubbagropen byggs så simpel som möjligt.Här behöver jag inte följa några standarder.
.
Huvudsaken är att den kommer att passa i öppningen mellan delarna.Den ska kompletteras med en sarg på den närmaste sidan där spåren kommer att gå nära kanten.
Sektionen övertar namnet Ryggkröken från den tidigare bryggsektionen.
.
Anpassning mot närliggande sektion.
Det här blir ju en ny intern skarv så här kan jag "gräva" fram en rak fortsättning vid den tidigare vägkröken pålägre nivå än sektinsöverkant.
.
Huvudnumret vid spårläggningen blir den dubbla korsningsväxeln som blir navet i trafikfördelningen.
Dragningen av spåren får utgå från växelns placering
.
Rälsläggning påbörjad.
Börjar med dubbelspårsanslutningen mot Drambo och fortsätter med den raka utfartslinjen.
Arbetet får göras med sektionerna nedplockade till arbetsbänken då det blev för trångt med sektionerna på plats.
.
Några av arbetsverktygen
.
Båda sektionerna på rygg när kabeldragning och elektronik kommit på plats
.
Närbild på installationen med produkter från Möllhem
Överst ett elkort som levererar 5V till Serverdekoder 5.
Längst ner de två servon som hanterar korsningsväxeln
.
Tillbaka med sektionerna på plats igen så att rälsläggningen synkar mot båda sidor.
.
Anslutningen mot stora kurvan runt Gubbagropen.
Stickspåren i vänsterkant är industrispåret från Skultuna station till Kärlverkstaden vid det som skarepresentera Gränges industrier vid Östra verken
.
Infarten mot Drambo station
.
Första tåget över ravinen är ett arbetståg
.
Nu schaktas för kommande landskapsbygge